Sedmáci pomohli přírodě. Ve školní zahradě vybudovali jezírko

25.11.2019

text: Ondřej Kameš, foto: Marie Príglová

Školní zahrada má od středy 2. října nové jezírko. Vlastníma rukama je vykopali žáci třídy 7.B pod vedením třídního učitele Radka Drmoty. Jezírko poslouží jako prvek pro zachycení vody v zahradě. I přes nepříznivé počasí, které dětem práci komplikovalo, je Radek Drmota s výsledkem spokojený:

"Myslím, že je to skvělý nápad. Třída jako kolektiv si vyzkouší manuální práce a vytvoří projekt. Musí to dotáhnout do konce a pak se o to starat. Myslím si, že je to dobrý prvek ke školní zahradě, že v jezírku mohou žít rostliny i živočichové a že to zahradu zpestří. Nejvíc mě na tom bavilo, že se zapojila celá třída, každý si našel nějakou roli a každý si vyzkoušel nějakou práci. Zkrátka všichni si mohou říci: byl jsem užitečný, pomohl jsem přírodě."

Bylo to pro vás těžké třídu ohlídat a zajistit, aby každý něco dělal?

Čekal jsem, že tam bude více zádrhelů, ale třída mě příjemně překvapila. Žáci měli svěřený úkol a pracovali samostatně. Chtěli být hrdí, že to připravili, vykopali, dodělali. Nebyl tam žádný problém, nikoho jsem nemusel nutit do práce. Bylo to fajn.

Jaký byl váš první dojem?

Když jsme se pro jezírko rozhodli, nebyl jsem si jist, zda je dokážeme vybudovat. Nevěděl jsem, co to obnáší. Myslel jsem si, že se to možná ani nepovede, ale pak jsem se s paní Evou a Terkou z Cassiopey domluvil, že vybudujeme jen menší mokřad. Nakonec jsem si řekl, proč by se to nemělo povést. A povedlo se.

© 2019 Školní magazín ZŠ Pohůrecká v Českých Budějovicích
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky