Mezinárodní instruktor taekwon-do Roy Rolstad z Norska si oblíbil českobudějovické pivo

25.11.2019

text: Alena Pražáková, foto: Česká federace Taekwon-do

Mezinárodní instruktor taekwon-do Roy Rolstad z Norska si přijel do Českých Budějovic tak trochu odpočinout. Doma pracuje jako dozorce ve vězeňských zařízeních a také jako instruktor sebeobrany. Sám o sobě říká, že v oblasti bojových umění vyučuje tradiční pojetí, sport i sebeobranu. O své letité zkušenosti se s námi podělil v tělocvičně Gladiators Gym na českobudějovickém Výstavišti. Během své návštěvy dal našemu listu následující rozhovor.

Kdy jste začal s taekwon-dem, a proč jste vlastně začal?

To je dobrá otázka. Začal jsem v roce 1983, to mi bylo 11 let. Jednak to pro mě byla veliká úcta cvičit bojový sport, a taky jsem to viděl ve spoustě filmů, a chtěl si to zkusit.

Je taekwon-do populární v Norsku?

Ano. Hodně.

Co považujete za svůj úspěch v životě a v taekwon-du?

V životě? Určitě to že mám zdravou a štastnou rodinu. Myslím si, že to je důležité. A v takwon-du ? To je spoustu věcí. Například to že můžu trénovat děti, a pomáhat jim rozvíjet své schopnosti.

Byl jste někdy předtím v České Republice? Ano. Byl jsem tady dvakrát. Pokud se nepletu, byl jsem tu v roce 2008 v Praze... a pak jsem byl v Praze ještě někdy potom.

Co se vám tady líbilo?

Je tu moc dobré pivo a lidé mi tady připadají uvolnění. A právě tady v Českých Budějovicích se mi líbí, že je to klidnější a uvolněnější než v Praze.

© 2019 Školní magazín ZŠ Pohůrecká v Českých Budějovicích
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky